Tuesday, July 28, 2009

Good Relationships @ Your Job!

“The best that people can do is eat, drink, and enjoy their work" (Ecclesiastes 2:24)*

I would venture to say that most of us spend as much time at work as we do at home. As our “second home”, work has its problems and, some of the problems are related to relationships with our partners and coworkers. How can we preserve good working relationships at work? Let me give you 6 secrets:

#1 Communicate
As with any relationship: marriage, dating, parenting, etc, we need to communicate. You need to share any information concerning work, schedules, goals, problems, projects and protocols. I suggest that you communicate every way possible: face to face, email, text, phone calls, fax and notes.

#2 Be a team player
Be the best you can be at work but also be the best team player you can be! As with most things in life, we depend on the success of others. If your partners and coworkers do well, you will be playing for a winning team. Give others credit when they do well, encourage them to be the best, share defeats and victories.

#3 Respect their space
Work places are like homes; just as in any family you will find those that are very neat and organized and those that are not. Let us not assume that organization equals success. Some people can purposely leave some thing disorganized because they are investing their time in other things. The same is true for those that work best keeping all things organized.

#4 My time is not your time
Some of us like to complete our tasks immediately, others like to leave it for the last minute. Some people work at their optimum level early in the morning, others mid-day and others later during the day. The bottom line is to get the job done!

#5 Be responsible
Work is work; you are there to fulfill your duty to your clients, employer, partners and coworkers. Get the job done! You must be willing to carry the load and fulfill your responsibilities. Don’t slack off, accomplish your work to your full potential in order to gain everyone’s respect.

#6 Be of good spirit at work
I know everyone has problems and there are difficult days. However, not everyday is difficult. No one enjoys working with someone that is always grumpy, complaining and very negative. Go to work with a thankful attitude, courteous, respectful and fun! A good attitude is contagious and promotes a good spirit at work.

Work is not a “judgment from God”; otherwise God Himself would not be working on a daily basis. The Bible says: “For God is working in you, giving you the desire and the power to do what pleases him” (Philippians 2:13)**. See work as a “blessing from God” and do your best to keep a good working relationship with others at work. Most likely you spend 40+ hours a week working, you may as well enjoy your time while doing it.

*New Century Version
**New Living Translation

¡Buenas Relaciones en el Trabajo!

“Nada hay mejor para el hombre que comer y beber y decirse que su trabajo es bueno. Esto también yo he visto que es de la mano de Dios” (Eclesiastés 2:24)*

Me atrevería a decir que la mayoría de nosotros pasamos tanto tiempo en nuestro trabajo como pasamos en nuestro hogar. Nuestro “segundo hogar” tiene sus problemas y algunos de ellos están relacionados a las relaciones con nuestros socios y compañeros de trabajo. ¿Cómo podemos preservar una buena relación con aquellos con quienes trabajamos? Le voy a compartir 6 secretos:

#1 Comuníquese
Al igual que con cualquier relación: el matrimonio, el noviazgo, el ser padre, etc., necesitamos comunicarnos. Usted necesita compartir información relacionada al trabajo, itinerarios, metas, problemas, proyectos y protocolos. Yo le sugiero que se comunique de todas las maneras posibles: cara a cara, correos electrónicos, mensajes de textos, llamadas telefónicas, fax y notas.

#2 Sea parte del equipo
¡Sea lo mejor que usted pueda ser en el trabajo pero también lo mejor como parte del equipo! Como con las mayorías de las cosas en la vida, dependemos del triunfo de otras personas. Si sus socios y sus compañeros de trabajo hacen buen trabajo, usted será parte del equipo ganador. Déle crédito a otros cuando hacen buen trabajo, anímeles para que hagan lo mejor posible, comparta las derrotas y las victorias.

#3 Respete su espacio
Los lugares de trabajo son como los hogares; al igual que en una familia usted encontrará aquellos que son muy ordenados y organizados, también aquellos que no lo son. No debemos asumir que la organización es igual al triunfo. Algunas personas a propósito dejan algunas cosas desorganizadas porque están invirtiendo su tiempo en otras cosas. Lo mismo es verdad con aquellos que trabajan con mayor eficiencia manteniendo todo organizado.

#4 Mi tiempo no es su tiempo
Algunos nos gusta completar nuestras metas inmediatamente y a otros le gusta dejarlo para el ultimo minuto. Algunas personas trabajan a su nivel óptimo por la mañana, otros a medio día, y otros más tarde en el día. ¡Lo más importante es que se realice el trabajo!

#5 Sea responsable
Trabajo es trabajo; usted está allí para cumplir su compromiso con los clientes, el empleador y los compañeros. ¡Ejecute el trabajo! Usted debe estar dispuesto a llevar la carga y de concluir sus responsabilidades. No se ponga vago y con su potencial optimo; termine el trabajo y así mantendrá el respeto de todas las personas.

#6 Mantenga un buen espíritu en el trabajo
Yo se que todos tenemos problemas y que hay días difíciles. Sin embargo, no todos los días son difíciles. Nadie disfruta trabajar con alguien gruñón, quejón y muy negativo. ¡Vaya al trabajo con una actitud de gratitud, con cortesía, con respeto y divertida! Una buena actitud es contagiosa y promueve un buen espíritu en el trabajo.

El trabajo no es un “juicio de Dios”’ si fuera así; Dios mismo no trabajaría todos los días. La Biblia dice: “Porque Dios es quien obra en vosotros tanto el querer como el hacer, para su beneplácito” (Filipenses 2:13)*. Vea el trabajo como una “bendición de Dios” y haga lo mejor en mantener una buena relación con otros en el trabajo. Lo más probable es que usted pasa más de 40 horas semanales en su trabajo. Lo mejor que puede hacer es disfrutar sus horas laborables.

* La Biblia de las Américas

No comments:

Post a Comment